Freitag, 20. Mai 2011

I'm back

Charlotta och Elsa har varit här och hälsat på i en vecka och kusinerna Tristan och Moritz njöt av att ha lilla (högljudda) Elsa här. Hon påminner mig om lilla My som kan bli så fruktansvärt arg. Och det blir Elsa med. Hon gråter inte, hon blir arg och talar om det för världen!!

Men det ändrar naturligtvis inte på att hon är helt underbar ♥

♥ Moritz ♥ Tristan ♥ Elsa ♥

♥ Elsa och Moritz ♥

♥ Elsa och Tristan ♥

♥ Moritz och Elsa ♥


Jag har nu börjar städa upp bland mina garner och tyger och har (ännu en gång) beslutat att jag inte får köpa något nytt innan jag använt upp det mesta av det jag har. Det är inte lätt, men jag ska försöka hitta projekt till alla mina garner.

Just nu håller jag på med klänningen till Elsa (har inte garnet till fickorna) och kanske en passande solhatt till den. Dessutom så verkade det som om hon skulle behöva en speldosa, och Charlotta valde ut en giraff som jag håller på att virka in Mozart's Lullaby i. Den kommer bli jättesöt i lime och blå :-) Måste bara sy fast benen och virka svans. Och en ögla så att man kan binda fast den i spjälsängen till exempel.


Idag berättade en kompis till mig att hon är gravid, hon ska ha barn i början av december. Jag såg den här fina anti-mjölkstocknings-tröjan och funderar på att försöka mig på något liknande till henne. Jag hade  själv lite problem med brösten i vintras. Det är annorlunda att amma på vintern än på sommaren. Vi får väl se vad det blir.  
*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen