Sonntag, 22. Mai 2011

2 avslutade projekt och en glad Tristan

I morse skulle jag få sovmorgon. När Tristan vaknade klocken 2 minuter i 6 och gastade "mamma!!" så gick Manuel upp och hämtade honom och gick ner i köket. Jag var kvar i sovrummet med Moritz som sov. Ca en halvtimme senare vaknade Moritz och ville äta. OK - kan man ju förstå. Så jag ammade honom liggandes och somnade till igen. Det gjorde han med och det såg ut att bli en härlig morgon. Så helt plötslligt så spydde han en hel fontän och blev dyblöt, sängen med för den delen! Det var alltså min sovmorgon. Klockan var kvart i 7 och jag gick upp och ut till mina andra två män som hade kommit tillbaka från hundpromenaden.

Mysigt var att vi i alla fall åt frukost ute för första gången det här året :-)

Jag tillbringade förmiddagen med att sticka färdigt Moritz solhatt som är ett mönster av Kristi Pyatt.
Tristan och Manuel cyklade iväg för att gå på loppis i Ellerau och kom tillbaka efter 2 timmar ungefär med nya leksaker! En Playmobil brandbil och en polisbåt och en burk med träklossar! Tristan var överlycklig :-)

Jag och Necla åkte till Landesgartenshau (trädgårdsutställning) i Norderstedt och var där ett par timmar. Och under eftermiddagen så gjode jag färdigt Elsas giraff speldosa. Jag är mycket nöjd med båda mina alster idag! Och jag tycker att det var nog för en dag.


En väldigt skön helg tar sitt slut och jag går och lägger mig för att ladda upp igen inför den kommande veckan!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen