Dienstag, 10. Mai 2011

Helomvändning!

Manuel är ute på de 7 haven och seglar. Jag är ensam mamma med två vildingar! Och jag är mega förskyld sen i går!

Nu sover båda två, och efter att jag har varit ute med hunden så är det god natt för mig med.

Men en sak måste jag skriva idag: Moritz vände på sig från ryggen till magen idag!! Jag vet inte hur han gjorde det, för jag var inte i rummet. Jag bara hörde hur han började klaga och när jag kom in i sovrummet där han låg på golvet under sin lekbåge så såg jag att det var för att han låg på magen (som han ju inte alls tycker om).

Det var nog inte meningen, men han vände på sig!

*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*
Manuel ist unterwegs auf die sieben Weltmeeren. Ich bin alleinerziehend mit 2 wilden. Und ich habe eine mörder Erkältung seit gestern!

Jetzt schlafen beide, und nachdem ich mit dem Hund draussen gewesen bin heisst es auch für mich "gute nacht".

Aber eine Sache muss ich heute schreiben: Moritz hat sich heute vom Rücken auf dem Bauch gedreht!! Ich weiss nicht wie er es gemacht hat, weil ich war nicht im Zimmer. Ich habe nur gehört wie er anfing sich lautstark zu beschweren, und als ich ins Schlafzimmer kam, wo er unter sein Baby-Gym lag, habe ich gesehen, dass es war weil er auf dem Bauch lag (und das mag er ja überhaupt nicht)

Es war wohl kaum gewollt, aber er hat sich gedreht!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen